"Pohled na
finanční poradenství
se změnil."

Roman Machovec, manažer

Roman Machovec je úspěšný manažer obchodní skupiny, který nastoupil do naší společnosti na konci roku 2012. Od té doby byl vyhlášen čtyřikrát TOP manažerem obchodní skupiny, a to za roky 2016, 2017, 2018, 2019. Zároveň je od roku 2016 VIP členem skupiny Best Holding Agents and Managers, která sdružuje ty nejlepší obchodníky a manažery společnosti Generali v regionu střední a východní Evropy. Jeho obchodní skupina byla vytvořena tzv. „na zelené louce“ a v dnešní době čítá přes 25 obchodníků. Za rok 2019 byla Romanova skupina dokonce na vrcholu vyhodnocení celé interní distribuční sítě (v rámci tehdejší Generali Distribuce). Někteří obchodníci jeho skupiny již mají svá vlastní obchodní místa v různých částech Prahy a okolí. Roman sází ve svém týmu především na lidskost a týmovou spolupráci, kterou vnímá jako nedílnou součást práce dobrého manažera. Jak rád s oblibou říká: „V mé pozici jsem současně v několika rolích. Šéfem, kamarádem, mentorem, ale i psychologem.“

 

Romane, jak začala tvá cesta v Generali České?

Můj příběh se málem vůbec neuskutečnil, protože do Generali České pojišťovny, respektive do tehdejší Generali pojišťovny jsem málem vůbec nenastoupil. Po absolvování výběrového řízení na pozici manažera obchodní skupiny mi byl oznámen tehdejším ředitelem verdikt s informací, že byl vybrán jiný uchazeč. Týden na to se mi však opět ozval s informací, že uchazeč, který výběrové řízení vyhrál, nakonec akceptoval jinou pracovní nabídku a pozice manažera obchodní skupiny tak byla nabídnuta mně. Nabídku jsem přijal a začal budovat nový obchodní tým.

Proč sis vybral právě Generali Českou?

Před nástupem do Generali České jsem působil u makléřské společnosti, ve které jsem začal pracovat již při studiu na vysoké škole. Po dokončení studia jsem hledal novou pracovní výzvu a jednou z možností byla nabídka právě tehdejší Generali pojišťovny, kterou jsem již tehdy vnímal jako velmi silnou mezinárodní společnost s potřebným zázemím pro můj profesní rozvoj.

Co vidíš jako klíčový moment, který rozhodl o tvém úspěšném působení v Generali České?

Jako nejdůležitější milníky za dobu svého působení v Generali České vidím tři období. Prvním byl moment, kdy se mi podařilo získat po desítkách absolvovaných pracovních pohovorů prvního člověka do svého týmu. Tím momentem ze mě spadl tlak, který jsem si na sebe vytvářel. Druhým bylo úspěšné období v roce 2013, kdy mi do týmu přišli v průběhu dvou měsíců čtyři nováčci, kteří měli hlad po úspěchu a zároveň na sobě chtěli sami pracovat. Od té doby se tým pozvolna rozvíjel a šel nahoru jak produkčně, tak personálně. Třetím momentem byla příležitost angažovat do týmu personálního manažera, který kvalitativně posunul skupinu zase o kus dále.

Co považuješ za svůj největší dosavadní úspěch?

Za největší úspěch považuji hned několik věcí. Vybudování úplně nového týmu, což se tehdy zdálo jako takřka nemožné. V tu dobu mě od tohoto cíle odrazoval kdekdo a osobně to beru jako jistou satisfakci, že se to celé podařilo. S tím souvisí druhý úspěch. Tím je, že jsem dokázal prodat svou vizi těm správným lidem, kteří pod mým vedením a vedením mého personálního manažera mají stabilní a zároveň nadstandardní příjem. Posledním osobním úspěchem je trojnásobná obhajoba titulu TOP manažer obchodní skupiny, díky které jsem mezi špičkou obchodních manažerů naší společnosti.

Čím je specifická tvá obchodní skupina?

Být součástí mého týmu není pouze o práci, ale je to taková druhá rodina. Známe se všichni na pracovní úrovni a velmi dobře i na té osobní. Snažíme se vzájemně komunikovat nejen v úspěšném období, ale také v tom neúspěšném. I proto tvrdím, že práce manažera tak, jak ji vnímám, není pouze o pracovním výkonu, ale o vzájemném naslouchání mezi obchodníkem a manažerem. Mnohdy se tak stane, že nejsem pouze v roli šéfa, ale často se ocitnu spíše v roli psychologa, mentora či kamaráda. To jsou rozdíly, které rozhodují o úspěchu či neúspěchu.

Jaké vlastnosti musí manažer mít, aby vznikl tak úspěšný tým, jako je právě ten tvůj?

To je zajímavá otázka. Pokud mohu vyjmenovat více vlastností, tak je to pracovitost, umění naslouchat a také umění motivovat nejen tým, ale i jednotlivce. Za mou desetiletou praxi v oboru se mi již mnohokrát potvrdilo, že každý obchodník je úplně jiný. Jednoho může motivovat výdělek, ale druhého dobrý pocit z odvedené práce, protože je třeba již finančně zajištěn. Vždy je potřeba naslouchat a každému se věnovat individuálně. Ostatně stejné pravidlo platí i pro klienty. Nedá se vařit podle kuchařky

Kdyby měl k tobě do týmu nastoupit obchodník, co by měl v ideálním případě splňovat?

Měl by to být člověk, který v sobě má disciplínu, motivaci kariérně růst a chuť si vydělat. Zároveň by takový člověk měl umět překonat neúspěch, ale i vlastní úspěch. Jinými slovy vždy zůstat nohama na zemi. To vše je základem pro dlouhodobě úspěšné obchodníky.

Co bys doporučil obchodníkům, kteří u nás ve firmě začnou?

V dnešní době, kdy se vše směřuje k finančnímu poradenství, je to určitě komplexní přemýšlení. Ač jsme často braní stále pouze jako pojišťovna, rozsah našeho portfolia, které již není omezeno pouze na pojišťovací produkty, tomuto označení již dávno neodpovídá. Pohled na finanční poradenství se změnil. Věnovat se pouze pojištění již nestačí. Dnes chtějí klienti řešit vše ideálně s jedním poradcem a na jednom místě. Možnosti, které máme jako společnost k dispozici, jsou opravdu široké. Klientům můžeme zrealizovat nejen již zmiňované pojištění, ale také penzijní spoření, investování do podílových listů či zprostředkování úvěrových produktů od některého bankovního partnera z naší široké nabídky.

 

Další nutností dnešní doby je být dobře viděn. Konkrétně v digitálním světě, na LinkedIn, Facebooku, případně také na Instagramu. Tyto věci jsou naštěstí naší společností centrálně velmi dobře podporovány.